Biblioquotes: Truman Capote

"Het grootste plezier aan schrijven is voor mij niet waarover het gaat maar welke muziek de woorden maken."

"Schrijven stopte met leuk te zijn toen ik het verschil ontdekte tussen goed en slecht schrijven en - nog afschrikwekkender - het verschil daartussen en ware kunst. En daarna kwam de zweep naar beneden..."

"Soms, wanneer ik bedenk hoe goed mijn boek kán zijn, kan ik nauwelijks meer ademen."

"Het is helemaal niet 'schrijven', het is 'typen'!"

"Schrijven heeft ook wetten van perspectief, licht en schaduw, net als schilderen of muziek. Als je dit al wist toen je geboren werd: goed voor je. Indien niet: leer ze. Herschik ze vervolgens naar je eigen wensen."

"Een conversatie is een dialoog, geen monoloog. En daarom zijn er zo weinig goeie conversaties: twee intelligente sprekers ontmoeten elkaar zelden."

(Truman Capote)

0 reacties:

Een reactie posten