De dag dat ik twee keer jarig was

'Waarom staat er op de uitnodiging dat het een speciale verjaardag is?' vroeg tante Wieze aan mama. 'Negen jaar is toch gewoon negen jaar?'
Ik antwoordde zelf: 'Het is de laatste keer dat er in mijn verjaardag maar één cijfer staat.'
Dat had papa me gezegd. Tante Wieze dacht na.
'Vanaf volgend jaar staan er altijd twee cijfers,' hielp ik haar.
'Ach, op die manier', zuchtte ze.
'Er kunnen ook drie cijfers staan,' zei kleine oma.
Drie cijfers?...
'Op de dag dat je honderd wordt,' lachte ze.

Liene heeft erg uitgekeken naar haar negende verjaardag. Het wordt beslist een bijzonder feest want de hele familie komt meevieren en ze hebben allemaal bijgelegd voor één groot cadeau: een trampoline. Liene en haar kleine zusje Emma hebben dolle pret! Tot Emma zo hard op haar hoofdje valt dat ze naar het ziekenhuis moet. Liene maakt zich grote zorgen om haar zusje maar is toch verdrietig omdat niemand nog aan haar verjaardag denkt...

De dag dat ik twee keer jarig
was werd geschreven door Magda Ria Rapoye voor kinderen vanaf 8 jaar. De mooie zwart-wittekeningen zijn van Anne Westerduin.

Hier
(pdf, 63 kB) kan u alvast een paar fragmenten uit het boek lezen.

(Bron: tekst omslag -
www.eenhoorn.be)

0 reacties:

Een reactie posten