Biblioquotes: Ramses Shaffy

'Patatipoesie.' 'Kwispusjuaaai.'
'Ik kan het niet laten. Dit is taal die in mij opborrelt, taal die niet bestaat, een parlando van mij alleen. [...] Het is een oerkreet naar mezelf toe.'
Soms zwijg ik een hele dag. Dan kijk ik alleen maar.
Mijn leven lang heb ik gedanst. Er zit een diepe kern van ritme en swing in mij. Jazzy, jáá!
'Soms barst ik uit elkaar van vreugde en onzin'
Ik ben groot geworden met zang en piano. Nog steeds is de piano voor mij het instrument der instrumenten.
'Ik ben nooit een zanger met een boodschap geweest. Ik wilde de mensen vermaken. Entertainen. Zij het altijd met een poëtische zwaai.
Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder...

(Ramses Shaffy, 1933-2009)

1 opmerking:

  1. Dag Ramses

    Jij ging verwonderd en benieuwd

    Je nieuwe avontuur tegemoet

    Zonder twijfel, met vaste tred...

    Het lijkt alsof ik de wereld heb uitgezet...

    http://users.skynet.be/ramsesshaffy

    BeantwoordenVerwijderen