Kiekeboe krijgt een facelift

Vanaf vandaag zien de Kiekeboestrips van Merho er voortaan helemaal anders uit: nieuwe naam, nieuw formaat, nieuw logo, nieuwe website, ...
Gelukkig blijft deze populaire stripreeks wél haar oude vertrouwde personages behouden! Al wordt ook de familie Kiekeboe - letterlijk - in een modieuzer jasje gestoken. Voortaan hebben De Kiekeboes elk een uitgebreide garderobe en wisselen ze regelmatig van kledij.
Ook krijgen De Kiekeboes een nieuw logo en worden ze voortaan op A4-formaat gedrukt (maak alvast maar plaats in jullie boekenkasten!).
Het eerste album in deze nieuwe stijl wordt Vrouwen komen van Mars, nummer 125 uit de reeks. Tegelijk verschijnen er 32 oudere albums van De Kiekeboes in herdruk, de rest volgt wat later.

Jongeren zijn vandaag veel meer bezig met kledij en met mode, dus ook dat is een logische evolutie in de reeks. Ik werk erg veel vanuit mijn buikgevoel: ik begon me zelf ook af te vragen of het niet anders kon. Ik experimenteerde er wat mee en vond het resultaat erg goed.
Merho

0 reacties:

Een reactie posten