Biblioquotes : Dimitri Verhulst

bron foto: http://www.desingel.be/dadetail.orb?da_id=1884
Als schrijver neem je het risico dat anderen je woorden op deze of gene manier gaan interpreteren.
Ik krijg niet graag complimenten, word niet graag over het kopje gewreven, omdat dat net het moment is waarop ik faal.
Ik weet dat er schrijvers zijn die altijd hetzelfde boek schrijven, en dat is hun recht. [...] Maar ik hou van andere stijlen, nieuwe dingen. Ik heb zo’n stijl, dat ene almaar te herhalen kunstje, nog niet gevonden.
De behoefte aan onsterfelijkheid zul je niet vervullen met literatuur, dat is hooguit een troostprijs voor wie dood moet.
Ik heb als kind nooit gelezen, dat interesseerde me niet, te saai. Maar schrijven deed ik wel graag. Het plezier van het vertellen. Zoals je mensen hebt die het leuk vinden op café een verhaal te vertellen en dat goed kunnen. Ik doe dat met een boek.
(Dimitri Verhulst)

(© foto www.desingel.be)

0 reacties:

Een reactie posten