Boekenleeuw en Boekenpauw 2014


In Muntpunt Brussel werd de jeugdboekenweek traditiegetrouw afgesloten met de prijsuitreiking van de Boekenleeuw en Boekenpauw 2014. De twee winaars wonnen elk 10 000 EUR en kregen uit handen van juryvoorzitter Christel Van Dyck een mooie trofee en chocoladen boek.

De prijs voor het best geschreven Nederlandstalige jeugdboek, de Boekenleeuw, werd uitgereikt aan Jef Aerts voor het boek Groter dan een droom. De illustraties zijn van Marit Törnqvist.

Jef Aerts: Het was al een hele eer om met twee boeken tegelijk op de shortlist te staan. Nu ben ik ongelooflijk blij dat ik de Boekenleeuw krijg voor Groter dan een droom. Dit boek ligt me erg nauw aan het hart. En ik hoop dat het dankzij deze prijs nog heel veel kinderen én volwassenen zal weten te raken.

De Boekenpauw voor beste geïllustreerde kinder- of jeugdboek was voor Het hondje dat Nino niet had van Anton Van Hertbruggen. De tekst is van Edward van de Vendel.
Anton Van Hertbruggen: Zo´n grote prijs winnen met mijn eerste boek is een enorm mooie erkenning! Echt een fantastische verrassing!´
Daarnaast werden ook enkele eervolle vermeldingen uitgereikt.
Boekenwelpen
Boekenpluimen
www.boek.be | www.boekenbeesten.be | www.jefaerts.be | antonvanhertbruggen.blogspot.com‎‎

0 reacties:

Een reactie posten