KINDER- EN JEUGDJURY | winnaars 2015-2016


Alle KJV-titels werden de voorbije maanden gelezen en grondig besproken en nu zijn ook alle stemmen geteld. Afgelopen zondag werden die tijdens het regionaal Jeugdboekenfeest feestelijk bekendgemaakt.

Dit zijn de resultaten van de Vlaamse Kinder- en Jeugdjury.




Ook KJV Kortrijk had haar eigen stemming. En die verschilde toch wel een beetje met de Vlaamse resultaten:

groep 1
  1. De krokodil die niet van water hield
  2. De leeuw en het vogeltje
  3. Een leeuw in mijn cornflakes
groep 2
  1. De krijtjes staken
  2. De zeepridder en de heks van heinde en ver
  3. Job en de duif schrikken zich een bult
groep 3
  1. Hier waakt Oma
  2. Een vreemd feestje
  3. Ik heet Jan en ik ben niets bijzonders
groep 4
  1. Want een ezel is een voorbeeldig mens
  2. Hoe ik per ongeluk een boek schreef
  3. De mysterieuze zolder
groep 5
  1. Honderd uur nacht
  2. Vogel
  3. 15 dagen zonder hoofd
groep 6
  1. Bunkerdagboek
  2. Wat ik weet
  3. Eleanor & Park

www.kortrijk.be/bibliotheek/kjv | www.kjv.be

0 reacties:

Een reactie posten