EXPO | Jeroen Demolie


Heulenaar Jeroen Demolie exposeert vanaf maandag 5 september 2016 in onze centrale bibliotheek. Hij is sinds 2014 actief bezig met zijn tekentalent en de vertoonde werken zullen een mooi overzichtsbeeld geven van zijn evolutie de voorbije twee jaar.

"Ik ben beginnen tekenen door mijn vader. Ik was op een middag thuis aan het tekenen samen met de kinderen toen mijn vader binnenkwam. Hij keek naar mijn schetsen, vond ze mooi en spoorde me aan om daar 'iets' mee te doen. Mijn vader maakt zelf beelden en hield in 2014 een eigen tentoonstelling. Toen ik voorstelde om mee te doen, is alles begonnen.
Ik heb nooit tekenacademie gevolgd of zo, het is dus volledig zelfstudie, YouTube colleges volgen en gewoon uitproberen.

Mijn tekeningen zijn meestal potloodtekeningen. Wat ik zelf heel belangrijk vind, is de blik. Die zegt heel veel of kan heel veel zeggen over iemand. Ik ondervond al dat dit een steeds terugkerend iets is in mijn werken. heb ondervonden dat dit iets is die altijd terugkomt. Het moeilijkste vind ik om een naam te geven aan een bepaald werk. Ooit gaf ik op een tentoonstelling elke bezoeker de kans om mijn werken te benoemen. Ik liet hen opschrijven wat het eerste was dat bij hen opkwam toen ze een bepaald werk zagen. Deze werkwijze had echt een onverwacht tof resultaat. De ene zag in een bepaalde tekening bijvoorbeeld 'Jezus', een ander schreef 'Woodstock' op en nog iemand anders dacht aan 'maffioso'. Of waar de ene een 'visser' zag, dacht een ander aan 'een in gedachten verzonken oude man’. Zo zie je maar dat mensen elk op een verschillende manier naar kunst kijken."

EXPO | 5-30 september 2016 | tijdens de openingsuren van de centrale bibliotheek | Jeroen Demolie op Facebook

0 reacties:

Een reactie posten