#FREDDIVERS gaat vreemd ... met Laura | Een nieuw begin

Drie jaar geleden ging vrijwilliger Freddy Vermoere van start met de interviewreeks #FREDDIVERS. Daarin konden lezers kennis maken met verschillende verhalen van in en rond de bib. Zijn concept wordt nu verdergezet onder een nieuwe naam. De komende weken kun je hier een nieuwe #FREDDIVERS gaat vreemd ... met Laura verwachten. Net als Freddy drie jaar geleden deed, stel ik me graag kort even voor.

WIE BEN IK?
Hallo! Ik ben Laura Vanassche. Alreeds 20 lentes huppel ik rond op deze planeet. Ik woon in Poperinge en af en toe ben ik ook eens in Gent te vinden voor mijn studies.

WAT DOE IK PROFESSIONEEL?
Ik ben laatstejaarsstudente journalistiek aan de Arteveldehogeschool in Gent. Als 7-jarige was ik al druk in de weer met de olijfgroene typemachine van mijn oma. Ik kliederde het ene dagboek na het andere vol. Daarin schreef ik verhaaltjes, gedichten en probeerde ik mijn dag zo goed mogelijk te reconstrueren. Ik ben van kinds af aan altijd al heel nieuwsgierig geweest dus journalistiek was voor mij een evidente keuze.

HOE VUL IK MIJN VRIJE TIJD?
Ik heb een passie voor schrijven, lezen, muziek, sociale media en eten. Samen met mijn vriend hou ik ervan om citytrips te maken en daar lokale gerechten te ontdekken. Op een druilerige dag is Netflix mijn beste vriend. Mijn favoriete series zijn: Doctor Who, How I met your mother en Game of Thrones. Ik heb een blog waar ik regelmatig iets neerpen. Door de week kun je me vaak aantreffen in het zwembad. Maar het liefst van al plof ik in mijn Ikeazetel met een goed boek, een kopje warme melk en vers gebakken koekjes.

WAT HEB IK MET BOEKEN?
Als kind was ik een grote fan van Geronimo Stilton. De boekenreeks gaat over een muis die reist door verschillende fantasiewerelden. Ik herinner me vooral Fantasia, een boek met een geurtje. Dat mag je best letterlijk nemen. Sommige pagina’s geurden naar chocolade, andere naar trollenvoeten. Nu ik een beetje ouder ben lees ik vooral fantasyboeken, romans en thrillers. Een boek dat ik vorige maand las en ik iedereen warm wil aanbevelen is ‘Het wordt spectaculair, beloofd’ van Zita Theunynck. Ook de ‘Lord of The rings’ reeks van Tolkien behoort tot mijn favorieten.

WAT HEB IK MET MUZIEK?
Muziek is voor mij altijd al belangrijk geweest. Ik ga dan ook graag eens naar een festival of concert. Dit jaar ga ik naar Rock Werchter en daar kijk ik enorm naar uit. Ik heb een uitgebreide muzieksmaak die gaat van ABBA tot Nightwish. Ik luister bijna nooit naar de radio, maar Spotify staat constant op.

WAT BETEKENT DE BIBLIOTHEEK VOOR JOU?
 De bibliotheek in Kortrijk is een plaats waar ik de komende periode met plezier veel tijd zal doorbrengen. Ik volg er namelijk elf weken stage. Het eerste boek dat ik ooit ontleende in de bib was er één van Nijntje en daar ben ik nog steeds fan van.

0 reacties:

Een reactie posten