#FREDDiVERS gaat vreemd | Walter De Reu uit Kortrijk


Drie jaar geleden ging vrijwilliger Freddy Vermoere van start met de interviewreeks #FREDDIVERS. Daarin konden lezers kennis maken met verschillende verhalen van in en rond de bib. Zijn concept wordt nu verdergezet onder een nieuwe naam. Ook deze week is er een nieuwe #FREDDIVERS gaat vreemd ... met Laura. 

 “Ik kom elke dag naar de bib” 

Wat neem je vandaag mee naar huis? 
"Ik neem vandaag een berg strips mee. Thuis heb ik een grote stripcollectie staan maar ik vind hier altijd strips die ik nog niet heb gelezen. Ik ben stripalbums beginnen te verzamelen toen ik 18 jaar oud was. Ik ben daar zo wat ingerold. Ik kocht 1 strip van een bepaalde reeks en de andere stripalbums van die reeks verzamelde ik dan ook. Vroeger verzamelde ik het weekblad van Kuifje en het weekblad van Robbedoes. Ik weet eigenlijk niet vanwaar die fascinatie voor strips komt. Op een normale dag lees ik zo’n 8 strips."

Kom je vaak naar de bibliotheek? 
"Ik ben elke dag te vinden in de bibliotheek van Kortrijk. Ik woonde vroeger in Gent en ik ben dan verhuisd naar Kortrijk. Nu woon ik op wandelafstand van de bib."

Neem je soms cd’s of dvd’s mee? 
"De laatste tijd ontleen ik niet vaak cd’s of dvd’s. Dat komt vooral omdat ik er thuis al een redelijk aantal heb. Vroeger ontleende ik vooral oude series zoals bijvoorbeeld Kapitein Zeppos. Ik keek daar als kind altijd naar op woensdagnamiddag."

Wat is het laatste boek dat je hebt gelezen? 
"Het laatste boek dat ik heb gelezen was Witte Tanden van Zadie Smith. Een boek dat ik meerdere keren heb herlezen is Een zeeman door de zee verstoten van Yukio Mishima. Ik vind dat een spectaculair en zeer aangrijpend verhaal."

Welke boeken las je als kind? 
"Het boek dat me het meest is bijgebleven als kind is De Witte van Ernest Claes. Mijn vader was in die periode ziek dus toen ging ik vaak naar de buurtbibliotheek omdat we toen niet op reis gingen. Zo kon ik me verdiepen in boeken. Ik las ook veel non-fictie boeken over geschiedenis."

#FREDDiVERS

0 reacties:

Een reactie posten