#FREDDiVERS gaat vreemd | Hilde Demeulemeester & Josh Lewis


Drie jaar geleden ging vrijwilliger Freddy Vermoere van start met de interviewreeks #FREDDIVERS. Daarin konden lezers kennis maken met verschillende verhalen van in en rond de bib. Zijn concept wordt nu verdergezet onder een nieuwe naam. Ook deze week is er een nieuwe #FREDDIVERS gaat vreemd ... met Laura. 

Het is woensdagmiddag als ik Hilde De Meulemeester (40) aanspreek in de centrale bibliotheek. Samen met haar zoontje Josh Lewis (7) komt ze een paar jeugdboeken uitkiezen.

Wat brengt jou vandaag in de bibliotheek?
"Ik kom eigenlijk voornamelijk naar de bib voor mijn zoontje Josh. Hij leert net lezen en is dol op de strips van F.C. De Kampioenen. Ook leesboeken met het thema voetbal kan hij wel smaken. Wij komen om de drie weken op woensdagmiddag eens naar de bibliotheek. Cd’s of dvd’s nemen we eigenlijk nooit mee omdat we ze altijd snel moeten inleveren en we geraken soms niet snel genoeg op tijd in de bib."

Neem je ook boeken voor jezelf mee naar huis?
"Als ik zelf boeken wil lezen, dan ga ik ze niet uitlenen in een bib. Ik hou ervan om boeken te kopen. Ik vind dat leuk om mijn favoriete boeken in mijn boekenkast te hebben. Thuis heb ik een kast vol boeken, vooral romans. Als ik jarig ben dan krijg ik vaak een boekenbon cadeau want mensen weten dat ik daar gelukkig van word. Er staan nog een aantal boeken in die ik nog niet heb gelezen maar dat komt nog wel. Het verzamelen van de boeken vind ik ook al leuk."

Ben je momenteel een boek aan het lezen?
"Ik ben een boek van Khaled Housseini aan het lezen "En uit de bergen kwam de echo". Een lievelingsboek heb ik niet echt, maar een favoriet genre wel. Ik ben gek van romans"

Wat doe je in je vrije tijd?
"In mijn vrije tijd ga ik vaak sporten. Af en toe lees ik maar de laatste tijd heb ik dat niet zo vaak kunnen doen. De meeste boeken lees ik als ik op vakantie ben en niets te doen heb."

Welke boeken las je als kind?
"Ik heb in mijn kindertijd heel veel boeken van Roald Dahl verslonden. Als mijn zoontje oud genoeg is dan hoop ik dat ik mijn liefde voor Roald Dahl met hem kan delen."

#FREDDiVERS

0 reacties:

Een reactie posten