#FREDDiVERS gaat vreemd | Anouk Defoort


Drie jaar geleden ging vrijwilliger Freddy Vermoere van start met de interviewreeks #FREDDIVERS. Daarin konden lezers kennis maken met verschillende verhalen van in en rond de bib. Zijn concept wordt nu verdergezet onder een nieuwe naam. Ook deze week is er een nieuwe #FREDDIVERS gaat vreemd ... met Laura.


Anouk Defoort (17) uit Heule liep onlangs 3 weken stage in de bib bij team communicatie

'Ik zou later graag een film regisseren'

Wat doe je in de bib? 
“Ik loop hier de komende drie weken stage. De bibliotheek van Kortrijk is een  plaats waar ik tot rust kan komen en waar ik zelf soms kom om boeken uit te lenen of studeer. Ik heb tijdens mijn stage al heel veel verschillende opdrachten gekregen en dat maakt het werk aangenaam.

Wat is je favoriete boek? 
Het boek Beste vriendinnen van Jacqueline Wilson heb ik heel veel gelezen in mijn jeugd. Ik lees liever geen strips. De prentjes geven voor mij al genoeg info en de uitleg die er bij staat vind ik overbodig.

Heb je een favoriete film? 
Ik vind Chocolat een zeer goede film. Het Marvel universum heeft voor mij geen geheimen meer.  Met een boek kan je mij echter niet zo plezieren.

Heb je nog dromen of iets wat je in de toekomst wil bereiken? 
Ik zou later eigenlijk graag in de filmindustrie werken. Scenario’s schrijven voor films dat lijkt me geweldig. Toen ik nog een kind was heb ik meegedaan aan een musical van Peter Pan. Ik heb vijf jaar theater gespeeld bij Theater De Wissel in Heule. Daar speelden we vaak verhalen van boeken na. Zo hebben we eens theaterstuk over de tovenaar van Oz gemaakt. Acteren in een film of een serie dat zou ik dus ook wel zien zitten.

#FREDDiVERS

0 reacties:

Een reactie posten