De 'revolutie' van de hoop

Hoe kan ik mensen of mijn omgeving op een positieve manier beïnvloeden en misschien zelfs veranderen? Een gedachte die op een avond door het hoofd speelde van Krystyn Heide, een jonge webdesigner uit New York. Ze vond het antwoord op haar vraagstelling in het opzetten van een ludieke, snel aan populariteit winnende, actie: de "Hope Revolution".

Via haar website en haar blog moedigt ze iedereen aan om kleine notitieblaadjes te verspreiden, op alle mogelijke plaatsen, met daarop positieve of vriendelijke boodschappen, bestemd voor ieders medemens.

Of met Krystyn Heide's eigen woorden:

"Het schrijven van deze kleine briefjes gaf me hoop dat een connectie tussen mensen mogelijk is, zelfs als we meestal niet aanwezig zijn om die connectie, de reactie of het effect te zien op de persoon die per toeval het berichtje tegenkomt.

Ik dacht er aan om me te verbergen om te zien wat er zou gebeuren als iemand een van mijn berichtjes vond. Maar het belangrijkste, voor mij toch, is dat ik ze achterliet. Misschien vinden mensen een berichtje en hebben ze dit vandaag niet nodig maar ik geloof dat wanneer ze dit het meeste nodig hebben, er een berichtje zal opduiken. Dit zijn de kleine momenten waarvan ik het meest zou willen getuige zijn..."

Het initiatief wint in ieder geval aan bekendheid, dankzij de mond-tot-mondreclame en de vele berichten op blogs en websites. Op een speciaal ingerichte Flickr fotopagina kan iedereen zijn of haar fotomateriaal insturen. U kunt er alvast het resultaat zien van deze toch wel bijzondere actie. Een (r)evolutie in wording?

(neen, dit is géén oproep tot het gooien van papiertjes op de openbare weg!)

Meer info: http://www.hoperevo.com, http://www.krystynheide.com
Flickr group: http://www.flickr.com/groups/hoperevo/

0 reacties:

Een reactie posten