Biblioquotes: Anaïs Nin

"Als je niet ademt doorheen het schrijven, je niet uitschreeuwt in je schrijven of zingt in je schrijven; schrijf dan niet want daar heeft onze cultuur niets aan."

"Het is de functie van kunst om onze perceptie te veranderen. De dingen waarmee we vertrouwd zijn stoppen we met zien. De schrijver haalt de vertrouwde scene overhoop en als bij magie zien we er een nieuwe betekenis in."

"Ik krijg mijn ideeën niet aan mijn bureau terwijl ik aan het schrijven ben, die krijg ik terwijl ik aan het leven ben."

"De rol van een schrijver is niet om te zeggen wat we allemaal kunnen zeggen maar eerder wat we niet kunnen zeggen."

"Wanneer we blindelings een religie, een politiek systeem of een literair dogma aanvaarden, worden we automaten. Dan stoppen we met groeien."

(Anaïs Nin)

0 reacties:

Een reactie posten