De lange weg naar huis : het verhaal van Odysseus

Ik heb een zoon. Hij heet Makos. Ik heb hem tien jaar niet gezien, maar er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan hem denk. Drie dagen na zijn geboorte ben ik bij hem weg gegaan. Niet dat ik dat wilde. Het moest.
uit: De lange weg naar huis (Michael de Cock)
De lange weg naar huis geschreven door Michael de CockDe lange weg naar huis: het verhaal van Odysseus vertelt het alombekende en oeroude verhaal van Odysseus. Oorspronkelijk herwerkte Michael de Cock dit Griekse epos tot een modern toneelstuk voor figurentheater De Maan.

Hij besloot daarna om eveneens een boek te schrijven over deze avontuurlijke tocht en illustratrice Gerda Dendooven zorgde voor de wondermooie illustraties.

Op de bijhorende luister-cd wordt het hele verhaal nog eens verteld door Tuur de Weert, Gerda Dendooven en Michael de Cock zelf.



Wie het boek leest begint ongetwijfeld aan een boeiende tocht naar huis, vol hindernissen, spannende momenten, onverwachte ontmoetingen en mysterieuze gevaren!

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het boek langdradig en saai! Ik zou niet aanraden om te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind zeer mooie boek. Zeer mooie verhaal met goude paard. Als er iemand graag jongeren zou ik wel dit boek dan aanraden.

    BeantwoordenVerwijderen