Nieuw! Mijn Bibliotheek, je digitale toegang tot onze bib!


Vandaag wordt de volledig vernieuwde Mijn Bibliotheek-toepassing gelanceerd. Hiermee krijg je toegang tot alle online diensten van de bibliotheek!
Online reserveren en verlengen van materialen was al langer mogelijk. Maar Mijn Bibliotheek biedt je nu heel wat andere mogelijkheden en voordelen:
  • online reserveren van materialen
  • verlengen van je uitgeleende materialen
  • koppelen van  de lidmaatschappen van alle gezinsleden aan één profiel
  • beheren van je verschillende bibliotheeklidmaatschappen via één profiel
  • bijhouden van je te betalen of betaalde bijdragen
  • verkrijgen van toegang tot de digitale collecties: GoPress Krantenarchief en E-boeken (vanaf 6 mei!)
Hoe ga je te werk?

1. Ik heb al een profiel op Mijn Bibliotheek (ik registreerde me eerder al voor het GoPress Krantenarchief via een ticketcode)
  • surf naar http://kortrijk.bibliotheek.be;
  • klik op de knop Mijn bibliotheek (rechtsboven), een nieuw venster wordt geopend;
  • vul je gebruikersnaam/e-mailadres en paswoord in (rechts op de pagina);
  • er verschijnt een pop-upvenster met de vraag om je bibliotheekkaart te koppelen;
  • klik op ok;
  • klaar!
2. Ik heb nog geen profiel op Mijn Bibliotheek
  • surf naar http://kortrijk.bibliotheek.be
  • klik op de knop Mijn bibliotheek (rechtsboven), een nieuw venster wordt geopend;
  • vul in de naam van je bibliotheek in - Kortrijk (Bibliotheek Kortrijk -  en klik op de knop registreren (links op de pagina);
  • koppel je bibliotheekkaart aan je profiel:
    - vul je bibliotheekkaartnummer in (= je rijksregisternummer of barcodenummer)
    - vul je paswoord in (= je geboortedatum, bv. 01/01/1990)
    - klik op ok
  • maak nu een nieuw profiel aan:
    - vul alle velden in
    - klik op profiel aanmaken
  • klaar!
    Een uitgebreide handleiding kan je terugvinden via winob.bibliotheek.be/mijnbibliotheek.
    Of vraag gewoon meer uitleg aan alle Kortrijkse (buurt)bibmedewerkers!

    www.kortrijk.be/bibliotheek | 056 27 75 00 | bibliotheek@kortrijjk.be | winob.bibliotheek.be/mijnbibliotheek

    0 reacties:

    Een reactie posten