Biblioquotes: Herman Brusselmans

"Ik heb alweer niks te melden en dat zal ik doen in een pagina of zeshonderd à zeshonderdvijftig, we zullen zien."

"De Schrijver Schrijft, De Lezer Leest en De Literaire Criticus Vreet Z'n Hart Op."

"Ik heb tot nog toe achttien keer een boek geschreven, maar ik heb veel vaker géén boek geschreven. Het is een rotgevoel om als je een schrijver bent, te beseffen dat je volop bezig bent geen boek te schrijven."

"Schrijven is het wegkappen en wegsnijden van overbodige delen."

"In mijn met valium platgespoten angorakonijnen zit meer leven dan in de Belgische literaire wereld."

(Herman Brusselmans)

1 opmerking:

  1. Bullshitten zit echt in Brusselmans' bloed. Verhelderend boekje is 'Wie is HB en waarom?' samengesteld door Ed van Eeden.

    BeantwoordenVerwijderen