De eerste bibdag van de nieuwe bibliothecaris

De nieuwe bibliothecaris van de Kortrijkse bib:

"Eén april 2008 , een nieuw hoofdstuk in mijn levensverhaal en in de annalen van de Kortrijkse Bibliotheek. Wie had ooit enige maanden terug voorspeld dat ik ooit de human resources sector zou inruilen voor het informatie en bibliotheekwezen? Ikzelf alvast niet.

Toen Bart Noels, eind 2007, mij kwam meedelen dat hij de Kortrijkse bibliotheek vaarwel zou zeggen en hij op datzelfde moment naar mijn interesse polste om zijn taak over te nemen, was ik tegelijk verwonderd en vereerd. Ik lees graag boeken, heb als student uren doorgebracht in bibliotheken, ben altijd benieuwd naar nieuwe muziek, geniet vaak van een leuke film. Tot daar beperkt mijn kennis van het reilen en zeilen van een bibliotheek. Ik had me namelijk de laatste 15 jaar vooral gefocused op het menselijk potentieel binnen verschillende organisaties, ook bij stad Kortrijk.

Toeval of niet, maar twee weken later werd mij opnieuw door een andere bibliothecaris de vraag gesteld. Deze keer bleef het inderdaad nazinderen. Mijn interesse was gewekt. Het was tijd voor een nieuwe uitdaging in mijn loopbaan.

Op 1 april ben ik van start gegaan in de bibliotheek en wens ik alle medewerkers nog eens te bedanken voor het warm onthaal en de inzet van de laatste weken. Zoals het zo mooi gezegd werd, deze morgen, er is opnieuw een kapitein aan boord... en ik hoop een goede koers te varen."

6 opmerkingen:

  1. Veel succes (en plezier) met de nieuwe baan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Net als Edwin durf ik dit alleen op twee april te doen.
    Heel veel succes met je nieuwe baan, en kom nog vaak op dit forum van jullie..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vorig jaar bezocht ik bibliotheek van Kortrijk in de Leiestraat. Een opvallende voorgevel en van binnen ziet het er picobello uit. Met interesse nam ik ook kennis van de actie 'Zonder grenzen' door samen te werken met de regiobibliotheken in Doornik (Tournai) en Rijsel (Lille).Een voorbeeld voor andere bibliotheekinstellingen!
    Hans Krol
    Heemstede (Nederland)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. TZoveel reactie van onze noorderburen en niks uit Vlaanderen? Werk aan de winkel! Carol, veel succes bij het navigeren en vraag gerust aan andere kapiteins naar de zandbanken. In dat opzicht zit er in Harelbeke een soort Grijsbaard. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe kan men Hans Krol bereiken ? Voor het vesturen van surplus boekeleggers

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste,

    Na een zoektocht op het web vonden we helaas geen contactgegevens voor Hans Krol. U contacteert wellicht best de bibliotheek van Heemstede waar hij werkzaam was als bibliothecaris.

    BeantwoordenVerwijderen